Droga krajowa nr 25 Konin – Kalisz – Ostrów Wielkopolski ma być rozbudowana do dwóch jezdni. GDDKiA otworzyła oferty na rozbudowę trzech odcinków.
Dwunastokilometrowy odcinek Konin – Rychwał chce budować 9 wykonawców. W budżecie inwestora – 386 mln zł – zmieściły się dwie oferty. To propozycje złożone przez Trakcję – 359,8 mln zł oraz Porr – 379 mln zł.
Pozostałe propozycje to: Mirbud – 390,9 mln zł, konsorcjum Polimeksu i Mostów Łódź – 403,6 mln zł, Strabag – 406,4 mln zł, Polaqua – 411,2 mln zł, Budimex – 432,4 mln zł, konsorcjum na czele z NDI Energy – 476,6 mln zł oraz Unibep – 510,283 mln zł.
Rychwał – Zbiersk to 13 km drogi. Według GDDKiA rozbudowa powinna kosztować 383,2 mln zł. Budowa zainteresowanych jest ośmiu wykonawców: Najtańsza jest Trakcja – 350 mln zł. kolejne oferty to: Polaqua – 379,1 mln zł, Mirbud – 384,7 mln zł, Unibep – 394,8 mln zł, Budimex – 404,6 mln zł, konsorcjum na czele z NDI Energy – 407,4 mln zł, Strabag – 417,3 mln zł oraz Porr – 429 mln zł.
Pięciu wykonawców chce budować odcinek Zbiersk – Kokanin liczący 18 km. Wszystkie mieszczą się w budżecie inwestora - 542,550 mln zł. Najtańszy jest Strabag, którego oferta kosztuje oferta kosztuje 484,1 mln zł. Pozostałe propozycje to: Mirbud – 487,6 mln zł, Duna Polska – 510,5 mln zł, Polaqua – 513,7 mln zł, Budimex – 542,2 mln zł.
Wszystkie trzy odcinki będą realizowane w trybie zaprojektuj i wybuduj. Na projektowanie wraz z uzyskaniem decyzji ZRID przewidziano 10 miesięcy, a następnie 22 miesiące na roboty budowlane, przy czym z tego okresu odliczyć należy miesiące zimowe. GDDKiA zakłada, że droga na tych odcinkach będzie gotowa w drugiej połowie 2029 roku.
Cała przewidziana do rozbudowy trasa został podzielona na pięć odcinków: Konin – Rychwał, Rychwał – Zbiersk, Zbiersk – Kokanin, Kokanin – Biskupice Ołoboczne (obwodnica Kalisza) oraz Biskupice Ołoboczne – Ostrów Wielkopolski. W sumie ok. 68 km.
Istniejąca droga krajowa zostanie dostosowana do parametrów klasy GP i ma mieć dwie jezdnie. W większości zostanie poprowadzona po nowym śladzie tworząc obwodnice Konina, Rychwału, Zbierska, Kokanina, Kalisza oraz Biskupic Ołobocznych. Odcinek od Kokanina do Biskupic Ołobocznych czeka jeszcze na ogłoszenie przetargu, natomiast fragment Biskupice Ołoboczne – Ostrów Wielkopolski jest już po wyborze najkorzystniejszej oferty – wybrane zostało konsorcjum Kobylarni i Mirbudu.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.